lördag 14 november 2015

DIY - dekorationsglob

Jag gillar att piffa här hemma på Toregård.
Jag gillar inredning.

Men jag gillar inte att spendera hela min lön på det jag vill ha.

Och vad gör en Liten Loppa då?
Jo, går på en loppisrunda och funderar på hur jag ska kunna lösa det hela mycket billigare och mer personligt.

Tycker det är så fint med klot eller sfärer, eller vad det nu heter.


Som den här lyktan från zbh.se

Nog sjutton kan man väl fixa något liknande själv.

Så när jag hittade ett gäng broderiringar visste jag precis hur jag skulle göra!


Ta daa!!


Bara att sätta ihop.
Jag målade dem med akrylfärg utspädd med vatten.


Jag valde att ställa ljuset vid sidan om istället för inuti så det inte börjar brinna.


Just nu på soffbordet!

Kram kram
       L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar