söndag 8 november 2015

DIY - Omvänd applikation

I dag skulle jag bara gå hemma och skrota. 
Njuta av det varma novembervädret och att solen tittat fram igen. 
Men så när jag tog på mig tröjan såg jag att det var ett hål mitt på. 
Inte särskilt stort men väldigt, väldigt irriterande...

Varför blir det så? 
Är det tvättmaskinen som sliter sönder mina tröjor? 
Eller har jag fått mal i klädkammaren?

Hur som helst, de flesta av er skulle säkert slängt tröjan och köpt en ny. Men så tänker inte jag riktigt.
Den är ju himla skön, inte kan man slänga den!

Jag hittade ett matchande tyg i mitt tygskåp och nålade fast det inuti med rätsidan uppåt. 
Sedan ritade jag några stjärnor i papper och la över hålet.
Jag ritade av stjärnorna med en vit krita.


Så sydde jag runt på strecket som jag hade ritat.
Tre stjärnor blev det...
Det är samma tröja men väldigt olika ljus!

Ser du hålet? Väldigt irriterande!!
Men snart försvinner det...

Nu klippte jag bort det översta tyget så att undertyget syns. 

På avigsidan ser det ut så här...


Och nu är den klar!



Liiite dåliga bilder. Förlåt!

Jag har inte sytt på flera veckor...
har varit i en liten sysvacka, eller en liten skaparsvacka kan man säga.
Har haft svårt att hitta inspiration och lust.
Men nu tror jag att den kom tillbaka, för det var väldans kul att fixa tröjan 
och snabbt gick det!
 Me like!

Kram och hej

L




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar