onsdag 13 januari 2016

20:dag knut då åker julen ut!


Ja nu är julen äntligen bortstädad på Toregård.
Det är lika skönt varje gång!

Visst gillar jag julen, jag älskar julen, men så fort nyår har passerat så vill jag bara ta bort allt rött och ta in vitt, silver och pasteller.
Men barnen vill ju ha kvar gran och annat så länge som möjligt. 
Och de vinner ju.
Nästa jul ska jag nog ta in granen till lucia för det är då jag vill ha den framme och så kan vi njuta av den några extra dagar. Det är ju då det är som mysigast.

Vit kanna loppis 15:-  
vas i fattigmanssilver 5:- loppis 
ljushållare i silver Aladdin 179:-/ 2 st Zbh

Efter jag fotade i köket så tog jag faktiskt ner de röda gardinerna med. 
Först hade jag tänkt att de kunde hänga kvar lite till men jag vill få in det lilla gnutta ljus som finns nu på vintern.

Härligt är det i alla fall att snön har kommit.
Och det ser ut som den ska ligga kvar ett tag också.
Och kallt ska det bli, brrrrr!

Men man kan ju alltid värma sig men en stor kopp te framför en brasa.
Det är ju det mysigaste som finns!

Kram o hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar