måndag 7 mars 2016

Fula saker KAN bli vackra!

Hej och hå!
Nu när jag trodde våren skulle komma så kom det MASSOR av snö istället.
Tokigt!!

Ja ja, det är ju ljust i alla fall och barnen har ju kul.

Här hemma har jag fixat och piffat lite.


Den gamla boken, som är en bibel, hittade jag på en loppis och skylten har jag köpt på Årjängs marknad för många år sedan.


Sked-ljusstaken kommer från PB home i Trollhättan 
och jag gillar den otroligt mycket.
Och titta på de fina metalldetaljerna på boken, visst är de ljuvliga!

Och den här lilla skapelsen!
Den är nygjord.
Ja, jag kallar den för fågelburen. 
Det är stommen från den här gamla loppisfyndade lampskärmen.


Det var det bara att ta av tyget, spraymåla stommen 
och  sedan dekorera och piffa.

Tänk att en sån här ful grej kan bli till något vackert!!

Nu är det måndag och jag har hela veckan framför mig!

Tjoo hoo!!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar