tisdag 31 maj 2016

Byxa till shorts refashion No:2

Jag städade lite i min garderob innan jobbet och 
hittade de här jeansen längst in. Varför låg de där?
Var de inte sköna?
Eller var det dålig passform?
Jo, de satt väl bra tänkte jag och vred lite på mig framför spegeln.


MEN! Vad var det där på låret???
ETT HÅL!!
Så kan man ju inte ha det!
Hmm, det fick bli shorts det med.


Eftersom hålet satt så långt upp kunde jag inte klippa av dem där.
Så korta shorts kan jag inte visa mig i.
Men så hittade jag en spetsbit som kunde passa.


Jag klippte av dem lite ovanför knät och vek upp dem.
Sedan sydde jag fast spetsens kanter med liten smal sicksack söm.
Lite pilligt var det men det fungerade ju.



Blusen är ett loppisfynd som jag gjorde om för nästan exakt ett år sedan.

Tur att det är sol och varmt.
Livet blir så mycket enklare då.
Allt går smidigare och jag har mer tålamod.

Snälla sol, stanna kvar en stund!

Kramar
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar