onsdag 6 juli 2016

Egen bandeau behå/topp

Jag har hittat en underbar blus på loppis.
Men den visar lite mer av behån än vad jag önskar.
Och jag vill inte ha dubbla linnen.

Då kan det vara bra att ha en bandeau. 
Det finns sådana behåar men jag tycker inte de ger så mycket 
stöd som jag vill ha. 

Så därför gjorde jag en egen som jag kan ha över en behå.

Känner du igen tyget?
Visst, det är från klänningen jag sydde om ganska nyss.


Och nu ska jag bli väääääldigt modig.


Ja, det är så här jag ser ut...
Utan tröja.
Men det är ju inte värre än att gå i bikini på stranden.
Magen är lite sladdrig, pizzadeg brukar lille A säga och gosa med den.
Underbart!

Men nu skulle jag fokusera på toppen.
Det är bara en tub,
jag sydde på ett resårband längst ner så den skulle sitta bättre. 
Jag har även en behå under.

Väldigt lätt att göra.
 Och så har jag använt nästan allt tyg från klänningen, 
det blev bara en liten bit över när jag sydde in sidan av behån. 

Det är klimatmart!

Kram kram

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar