onsdag 21 februari 2018

Återbruka loppisfynd och tänk lite miljösmart

Att tänka miljösmart innebär bland annat för mig att köpa mat säsongsvis och
att tänka på att inte äpplet åkte ett halvt varv runt jorden 
innan det kommer till mig.
Eller att inte åka onödiga svängar med bilen.
Det kan också vara att tänka en gång till innan jag köper vissa grejer.
 Att kolla om jag kan göra saker själv eller köpa i andrahand
som på loppis och second hand.
Att ta tillvara på det som redan finns och ändra om det så att det passar mig och mina behov.


Snygg prickig klänning...ÄLSKAR prickar!!
Men som vanligt gillar jag inte ärmarna och så är den liiite urringad.

Dags att piffa till den!



Mycket bättre!
Skön och härlig, funkar fint med en kofta över.
Och så är den ju PRICKIG!!

Ärmarna ska jag göra något annat av.

Kram kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar