tisdag 2 augusti 2011

Ett fall för burken....


Jag och barnen ville göra något roligt tillsammans i dag men vi visste inte
vad vi skulle hitta på.
Då kom jag på att vi kunde dra en lapp ur utflyktsburken.
 Och det var alla med på.

Utflyktsburken fungerar så att det ligger lappar i tre olika färger inuti.
Gröna lappar = sommarutflykter, blå lappar = vinterutflykter och
rosa lappar kan användas när som helst.
På lapparna står det olika utflyktsmål som finns i närheten och det stället som står på lappen man drar ska man åka till.

Det svåra var att både E och A ville dra lappar så vi gjorde så att de fick dra var sin lapp och sedan bestämde jag vilket vi skulle göra.

Jag valde E's lapp för där stod det Emaus i Uddevalla.


Och vi hade en jättemysig dag där tillsammans med Syster E och hennes barn.

Nu får vi se vad vi ska göra i morgon.
Kanske får jag en lapp där det står tapetsera på?

Kram

Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar