torsdag 4 augusti 2011

Gammal pillerburk......


En gammal burk i papp fick följa med hem från förra loppisrundan.
Den låg där lite gömd och bortglömd men jag tykte den var söt och när jag plockade upp den och läste på locket blev jag jätteförvånad.
För vad står det där om inte namnet på min man!
Ja, innan vi gifte oss och bytte namn.


Burken kommer från Apoteket i Trollhättan och året var 1919.
Otroligt att ingen har slängt den under alla dessa år.
Den är ju snart 100 år för sjutton!!

Jag ska förvalta den väl.

Och jag fick den för en femma!

Ha det gott!

Liselott

1 kommentar:

  1. Vilket sammanträffande! Helt otroligt att just du sprang på den burken dessutom...

    Hur man hinner med allt... Jaaaa, du! Jag vet inte om jag hinner med sådär jättemycket just nu men jag hoppas det blir bättre igen när lille G blir lite större. Kul att du lämnade en kommentar så jag kunde hitta hit till dig!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera