måndag 22 februari 2016

DIY - lampskärmar blir ljuslyktor

Nu har jag börjat få vårkänslor!
Det är ljusare, dagarna är längre 
och ibland tittar faktiskt solen fram och värmer lite, ljuvligt!

Jag vill köpa hem pärlhyacinter och små späda krokusar men håller mig liiite till.
Istället åker jag på loppis 
och ser vilka fynd jag kan släpa hem den här gången.


Fantastiskt tjusiga små lampskärmar hittade jag.
10 :-/st som hittat!


Bara att ta av tyget och ringarna som klämmer fast sig i glödlampan.
Och spraymåla dem i någon trevlig färg som passar.
Jag valde svart.


Simsalabim,
Det blev ett par ljuslyktor!
Jag har batteriljus från Rusta i dem.


Snygga, tycker jag. 
Vad tycker ni?


Dessa små söta bollar kommer från IKEA 
och är tänkta som paketdekoration.
Men jag tycker de passar bättre här.

Kram och hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar