tisdag 16 februari 2016

Nymålad och perfekt möbel

För några veckor sedan hittade jag den perfekta möbeln 
att ha under mitt akvarium.


Jag var så himla glad och nöjd och billigt var det också.

Glad i hågen började jag måla och fixa till det, för det var ju lite skavt och NÅGON, läs Martin! hade gjort sönder ena benet när allt skulle lastas ur bilen...

Men inte gjorde det något, 
jag fixar ju det mesta, för det var ju den perfekta möbeln.

Vitt och fint blev det efter att ha målat det en sådär 5-6 gånger...

Så till slut skulle den perfekta möbeln ställas på plats 
och akvariet skulle äntligen få ett fint OCH praktiskt underrede...

Då säger min kloke man:
-Tror du att det kommer gå att öppna dörrarna 
om du ställer ett tungt akvarium på den där?

-öööö, va?!

-Jo, jag tror att toppskivan kommer bågna och trycka på dörrarna så att de inte går att få upp om du ställer akvariet uppå.

-vi får väl testa med något lagom tungt då, säger jag.
-hoppa upp och låtsas att du är ett akvarium, M...

-Faaaan! du hade rätt!!! 
Det går inte att öppna dörrarna...
Hoppa ner igen.

 

Så nu har jag ett perfekt skåp, till barnens dvd-filmer 
och jakten på den perfekta möbeln fortsätter!


The right one is out there!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar