tisdag 9 februari 2016

Semla på mitt sätt!

Jag försöker undvika gluten så gott det går. Kör lite LCHF fast på mitt sätt.
Hela jag mår bättre utan gluten.
Min hud är friskare och magen är i balans.

Men, det finns ju så mycket gott som man saknar då. 
Som kanelbulle och semla.
Och det är ju sååå gott!!
Så i jakten på bra komplement så testar man det mesta.

Förra året bakade jag egna "semlebullar" men de blev väldigt torra och väldigt svåra att fylla med fyllning och det är ju fyllningen som är godast!

I år hittade jag recept på chia-semla, recept hittar du här!
Det måste jag bara testa...
Bara fyllning, tjo hoo!!

Ändrade lite i receptet och tog vanlig grädde istället för mandelgrädde.
Och så toppade jag det hela med 
rostade kokosflakes och chokladspån av mörk choklad.


 Otroligt gott!!

Jag blev dessutom jättemätt och höll mig mätt länge på ett glas semla!
Väl värt att testa!

Hur äter du din semla?

Hej hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar