torsdag 19 maj 2011

Kalasa eller inte?

Här hemma har det varit lite hektiskt de sista dagarna. E fyller sex år i morgon och det ska ju nautrligtvis firas med pompa och ståt.
Hon vet precis hur hon ska ha det.En bestämd ung dam.
Eller åtminstonde trodde jag det!
För medans jag febrilt försöker göra min dotter tillfreds med alla kalasförberedelser. Handlar maten, fixar pysslet osv.
Hon har velat ha ett indiankalas i flera veckor. 
Så bestämmer hon sig för att INTE ha indiankalas utan ett helt vanligt kalas.
UTAN PYSSEL!!!!!
Vad ska en stackars mamma göra? Här har hon verkligen fått vara delaktig och fått bestämma själv och när vi HAR handlat, hon var med, Så ändrar hon sig.

Ska jag:
A: Låta henne få sin vilja igenom och ha ett vanligt kalas. Utan pyssel.

B: Säga vänligt men bestämt att hon redan har valt indiankalas och dessutom sagt det till alla kompisar.

C: Bli arg, ställa in kalaset, hoppa runt och skälla på henne och kanske till och med dra av kostnaderna för ev. kalasutlägg från hennes konto!!!!!!!!!!
Jag är absolut inte snål på något sätt och vis. TRO MEJ! Eller fråga min man.
Men ibland vill man bara spy på sina små änglar.


Jag får nog sova på saken....

Kram
Liselott

5 kommentarer:

  1. Ha indiankalaset! Lite sent att ändra nu när alla tror att det ska bli så + att du köpt så mkt! Lilla E, hon är verkligen 6 år!!!

    Kram och andas!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du vill vara med.
    Önskar dig en trevlig helg, Kram

    SvaraRadera
  3. Indiankalas =)
    kram hanna

    SvaraRadera
  4. Indiankalaset blev en hit!
    Rekomenderas verkligen....Och E var supernöjd efteråt.

    SvaraRadera