onsdag 8 juni 2011

min köksö

Jag har ju helt glömt bort att visa det projekt som jag är mest nöjd med i hela huset.
För JAG har gjort det själv!
Det är min köksö. Fast egentligen är det väl mer en udde eftersom den sitter fast i ena väggen.

Den är byggd av tre IKEA köksöverskåp och står på en ram som har klätts med en sockelbräda. På yttersidorna sitter det först vitfolierad spånskiva och på den limmade jag fast vitmålad pärlspontspanel. Jättefiffigt om man vill att det ska se ut som pärlspont men inte vill att det ska bygga något på bredden och om man dessutom vill att det ska bli snabbt klart.
Jag passade samtidigt på att klä om stolpen med likadana skivor.
Längst bort under bänken har jag lämnat en öppen bit så att kökspallen ska få en egen plats. Det ska komma ett draperi framför den vilken dag som helst.
Ovanpå köksskåpen ligger en bänkskiva i trä från IKEA.

På andra sidan har jag byggt in den lite så att två barstolar kan stå under bänkskivan.
Där har jag också klätt in med pärlspontspanel.

Jag är otroligt nöjd med resultatet.

Nu är det bara så att resten av köket vill bli vitt. Ialla fall enligt mig!

I dag är jag hemma med en liten magsjuk E.
Inget kul alls. Spritar allt och håller tummarna för att ingen annan blir smittad..

Kram kram

3 kommentarer:

  1. Hugaligen! Ta dig en hutt med så att bakerierna dör innifrån och är mycket Ahlgrens bilar!
    Anders tycker att det är skitfint det du byggt, imponerad! Det tycker ju jag med fast det vet ju du redan om!
    Kram på dig och hoppas du slipper smittan!

    Malin

    SvaraRadera
  2. Har Ahlgrens bilar en helande effekt måntro?
    Eller är det för att döva smaken från hutten?

    Liselott

    SvaraRadera
  3. Det ska på allvar ha något ämne i sig som gör gott mot magsjuka! Så det kör vi helhjärtat med når någon kräks här hemma.
    Kram på er.

    SvaraRadera