lördag 15 augusti 2015

Rensar enligt feng shui

Visst är det härligt att röja och få ordning och reda omkring sig. 
Jag blir så lugn i sinnet när jag vet att det inte är kaos någonstans.
 Nu menar jag inte att vårt hus är perfekt och alla saker ligger på rätt ställe för så är det verkligen inte. 

Jag menar alla skrubbar och bodar som man bara slänger in saker och tänker att det där fixar jag senare. 
Men det blir ju aldrig något senare 
och man öser in ännu mer bröte som inte har någon direkt funktion för tillfället. 
Sådana ställen tar min energi. 
De ligger och gnager i bakhuvudet 
och ger mig ingen ro förrän jag tar tag i saken och gör ett röjande.

Så nu i veckan har vi äntligen röjt upp i vår lilla cykel/trädgårdsbod.
 Vi har länge pratat om att bygga ett litet loft där inne så vi kan få upp pulkor och annat som man inte använder så ofta och nu blev det också gjort.
 Härligt!!
Och röjt och slängt har vi gjort. 
Jag mår så bra! 
Feng shui fungerar verkligen!

Nu ska jag sätta mig och dricka te 
och fundera på vad jag ska göra med denna söta blus!

 
Hittad på en secondhand i Alingsås.
Den blev min för 35:-


Men jag måste ju göra något åt puffärmarna :)
Varför dras jag till plagg med puffärm?

Ha en härlig helg och njut av värmen!

Kram 
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar