fredag 19 maj 2017

Refashion - ändring av ärmar på blus

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.
Den här blusen hittade jag på en second hand och jag tänkte att den skulle bli söt bara jag ändrade ärmarna lite. För just nu ser den lite ut som en sköterskerock.


 Jag tänkte att det skulle bli bra med en liten holkärm.
Det kunde ju bli bra...

Men just den här dagen var jag lite snabb med saxen 
och hade tankarna på annat.
Och kuxflux så hade jag klippt av HELA ärmen.
Det var ju inte tanken från början.


Sååå tokigt!

Ja ja, nu fick jag göra den helt ärmlös, men jag funderar på att fixa till en ny ärm till den i ett annat tyg. det kanske hade funkat, eller?

Så kan det gå om man inte har full fokus på det man gör utan har massa bryderier i huvudet samtidigt.

Kram  och hej

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar