torsdag 11 maj 2017

Refashion - tre sätt att styla en blus

 Hej hej
Vart tog värmen vägen?
Det brukar alltid vara varmt och härligt väder i maj.
Men nu har jag inte ens tagit bort min vinterjacka.
Och i häromdagen hade jag till och med mössa.

Hoppas detta innebär att det blir en lång, varm och härlig sommar istället.

Den här blusen köpte jag faktiskt på Cassels.
Annars brukar jag inte sy om nya kläder, men det här var precis en sån som jag letat efter och så var det rabatt i hela affären så det var bara att slå till.


Ganska söt faktiskt.
Men jag kommer inte använda den så som den är, 
det blir alldeles för mycket vitt.

Jag har ett annat syfte för den.

Jag ville ha en tunn blus med rundad kant som syntes under tröjor som kanske var liiite för korta. Och jag tycker att det blir så korvigt och obehagligt med två långa ärmar ovanpå varann och så kan vi ju inte ha det...

Så, ärmarna fick tas bort.


 Jag kommer kanske inte använda den så här, 
men tar man på något över så blir det ju jättebra!


En grön finstickad tröja från Esprit, kanske...
Fast den är ett second hand fynd.


Eller en marinblå tröja som jag köpt på Gina Tricot för fleeeera år sedan.
 

Men det går ju också bra med en liten kofta över som jag brukar göra.

Mycket användbar liten blus!

Kram och hej

L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar