måndag 19 september 2011

Nytt till kökssoffan

Jag funderar på ett nytt överdrag till kökssoffan.
Just nu ligger det bara löst, men gillar jag det om en månad så syr jag ihop det.


Det är en trasmatta från en av alla loppisrundor.
Den var lite för kort för att ha på golvet men då kom jag på att jag kunde använda den i soffan istället.

Men nu funderar jag på att måla soffan.
Jag vet att det var ett helvete att få den trä-ren
men jag har verkligen tröttnat på furu.
Ett tag skulle ju ALLT vara furu, gärna betsad sådan. Kommer ni ihåg. Och det var då vi satte bo så ni kan tänka vad mycket sånt det har funnits här!

Men vad ska jag ha för färg då?
 Vet inte om jag vill ha soffan vit. Kanske grå? Men det har vi inget annat som är.

Får fundera på det.......

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar