lördag 3 september 2011

Spegel, spegel på väggen där....

För många år sedan köpte jag en spegel med guldig plastram, jag hade den på väggen några år men sedan hamnade den i förrådet.
Men så kom jag på att jag kunde måla den. Och det var precis det jag gjorde....


Spegeln penselmålade jag först med vanlig vit vattenburen färg.
Men det visade sig bli tokigt.
För när andra lagret färg hade torkat blev det inte vitt utan snarare
TURKOST!!
Visst är det en fin färg men det var inte det jag hade tänkt mig.

Jag fick flirta lite med M och han hittade en vit sprayburk bland maskinfärgerna. Perfekt!
Det fungerade.

Jaha, så var då den ena spegeln på plats i badrummet då och jag behövde inte längre skämmas över att mascaran hamnade vid ögonbrynen
istället för på ögonfransarna.
Egentligen har den suttit uppe i över vecka men jag har ju haft svårt att lägga in bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar