onsdag 30 november 2016

Diy tekalender - Så här gör du en egen!

Jag fick för mig att JAG skulle ha en julkalender i år.
Mina barn får ju en varje år och min man fick en ölkalender för några år sedan.
Så nu var det väl ändå min tur. 
Och ska jag få något får jag väl göra det själv.

En bra kartong hittade jag på ICA.
Jag måste bara äta upp chokladen först.


Det var inte så svårt :)


Sedan fick jag modifiera den lite...
Annars hade inte tepåsarna fått plats.


Så var det ju bara att börja samla på sig 24 olika tesorter.
Detta var ju inte det lättaste.



Jag tog bort originalförpackningen runt tepåsen 
och slog in dem med svart papper.
Sedan satte jag fast en numrerad stjärna.

Sedan var det ju bara att börja dekorera utsidan.
Målade kanterna med silverfärg och klädde in lådan med svart papper som jag sprejat lite med silver-akrylfärg som jag blandat med vatten.


Ganska enkelt och stilrent.
Men just nu är jag inte så gullig av mig.


Så nu ska jag få njuta av en god? kopp te varje dag fram till jul.
Vissa teer vet jag ju att gillar medans andra är helt nya för mig. 
Vi får väl se om jag hittar ett nytt favorit- te.

Kram och trevlig december

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar