måndag 28 november 2016

Hur man gör en liten mossgran

Jag gillar mossa.
Inte i gräsmattan, men att skapa och dekorera med.
DÅ är mossa ett bra material.

Jag fick för mig att testa att göra en mossgran i helgen.

Det här behövde jag:
Tidningar
Tejp
Pinne
Sytråd
En lämplig kruka
Oasis
Mossa
Något att fylla krukan med (grus, sand, jord)

Så här gick det till...


Först formade jag en kon av tidningspapper. 
Jag använde tre LAND-tidningar till min gran.
Jag hittade en pinne i lagom storlek och stack in den i botten.


Sedan rullade jag på ett lager mossa. Det är lättare om det är stora "flak".
Jag fäste med grön sytråd, för det var det jag hade hemma. 
Annars finns det speciell bindtråd att köpa.

 

Jag fortsatte tills hela konen var täckt och jag var nöjd.

 

Sedan tog jag en bit oasis och la i min kruka.
Jag stoppade ner min gran och fyllde med smågrus.



Därefter täckte jag gruset med lite mossa som blev över.


Slutresultatet!

Nu ska jag bara ta in den och sätta en liten slinga runt om.

Prova vettja,
Inte ett dugg svårt!

Hej hej
L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar