tisdag 1 november 2016

Piffa upp en trälåda


Då var det november, äntligen.
Bara en liten månad kvar till december.
 Härligt!

Visst är den tråkig min lilla låda som hänger på väggen tv-rummet.
Det går inte att ställa in någonting där i för det bara försvinner i mörkret.



Men nu har jag satt dit en liten bit tapet som bakgrund.
Jag har inte satt fast den, jag ville inte förstöra lådan, 
bara tryckt ner den i bakkant och det verkar räcka.


Titta vilken skillnad det blev.
Och nu kan jag lätt byta tapet efter humör eller hur jag 
inreder resten av rummet.
Den lilla svarta boken är en gammal psalmbok som jag hittat på en loppis, 
den har ett ljuvligt lås. 
Och blomman är en fejkblomma från Blomsterlandet i Uddevalla som får vara i en silvrig sockerskål, även den är från en loppis...såklart!


Hade gärna visat resten av rummet 
men jag är inte nöjd med kuddarna i soffan.
De matchar inte riktigt de nya plädarna jag fick i födelsedagspresent.
Måste nog göra något åt det...
Ja, ni förstår problemet va?

Puss o hej

L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar