söndag 23 oktober 2011

Afternoon tea!

Jakten på en lite lagom stor tekanna har pågått länge.
Men för någon månad sedan hittade jag en.
Den var perfekt i storlek, fina former och mönster, men den var BRUN.
En riktig ful brun dessutom.
Så jag följde med mannen på en resa till Biltema och inhandlade
vit sprayfärg för fälgar.
Tänkte att den färgen måste kunna stå emot mycket så det kan inte bli fel.
Efter några sprayningar blev den så här.


Fast första gången jag använde den luktade det lite mysko.

Så nu blir det afternoon tea på Toregård!!!



2 kommentarer:

  1. Men vad FIN den blev! Man kan inte tro att det är samma kanna. Trodde inte att den kunde bli så snygg.
    Har just skruvat på ett hyllplan på ett gammalt fönster och vet du att jag tänkte på dig hela tiden! Du är min skruvguru! :-)

    Puss på dig vännen!

    SvaraRadera
  2. Så himla söt! Har aldrig testat att spraya porslin, men det ser ju onekligen ut att gå bra. Med rätt sprayfärg iaf. :-)

    Hoppas du har haft en fin start på veckan!

    SvaraRadera