tisdag 4 oktober 2011

Kanelbulle fast kaka

I dag träffade jag en kär gammal vän. Hon och jag lärde känna varann när vi var sex år. Vi hängde i hop i vått och torrt!
Till och från i våra vuxna liv har vi inte haft så mycket kontakt men hon har alltid varit där ändå, i mina tankar och i mitt hjärta.
Så i dag kom hon hem till mig och fikade. Jag hade tänkt bjuda på bullar eftersom det är den dagen i dag, men jag hade inte riktigt tiden så jag gjorde en sockerkaksmet med lite crème fraîche i. Så hällde jag hälften av smeten i en smord form, pudrade på kanel och socker. Sedan hällde jag på resten av smeten. Överst pudrade jag ännu ett lager kanel och socker.
Den blev jättegod! Kanelbulle i kakform!
Ber om ursäkt för ur-uselt foto, jag får nog fixa bättre kamera-app till iphonen.

Kram Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar