tisdag 18 oktober 2011

Höst.......eller vår??

Jag vet inte om min trädgård har fått fnatt
men nu blommar det små söta penséer i min rabatt.


Fotot tog jag i lördags när det var soligt och fint.
Inte som i dag när jag vaknade av att det tokregnade utanför. Typiskt höstväder.

E är fortfarande sjuk. Nu har hon haft hög feber i en vecka.
Vi fick både antibiotika och hostmedicin av läkaren i går.
Nu ska vi bara försöka få henne att ta det!

Vi har en  1½ timmes kamp varje gång hon ska ta medicinen.
och det är tre gånger om dagen.

Hur ska man göra när ungen inte gapar?
Mutor har vi försökt med men det funkar inte!
Hjälp önskas, för jag vet inte om jag orkar i TIO dagar!!!!!

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Tips från coachen.. vet inte hur ni gör nu men att ge medicinen med liten plastspruta kan funka. går å knö in toppen på den även i en ihopknipt mun.. å när de vrålar för att de fått in medicin e det bara å ösa på lite till.. sedan e det ju förstås kruxet med å se till att de inte spottar ut det heller... inget roligt dagsnöje men tyvärr nödvändigt aber... hoppas ni lyckas..
    Söt blogg ru har!!
    // Idah

    SvaraRadera
  2. Jag får tacka för det expertutlåtandet!
    Vi har faktiskt skaffat oss en sån där spruta nu och det fungerar helt klart bäst!

    Kram kram

    SvaraRadera