måndag 13 mars 2017

Återbruka och sy om en skjorta

Ni vet ju att jag inte gillar puff-ärmar.
Och den här blusen toppar nog allt jag sett i puff-ärms kategorin.
Ibland blir jag lite förvånad över hur kläder ser ut.
Det här är varken bekvämt eller snyggt.
Inte på mig i alla fall.

På riktigt!
Vad är tanken med dessa ballong-ärmar??
Jag förstår det inte...


Nu var det ju så att jag var på jakt efter en vit eller ljusblå skjorta och då passade den här bra i formen. OM man bortser från ärmarna då :)
Men det är ju lätt fixat.


Ett litet klipp med saxen och en liten söm senare så blir den bättre...


Perfekt att ha under en söt finstickad tröja.


Eftersom jag tyckte att den här tröjan var lite kort 
så blev det ju perfekt att ha skjortan under.


Men jag blev inte riktigt nöjd med ärmarna, 
de korvade sig lite under tröjan 
och dessutom såg hela skjortan ut som en städrock med de korta ärmarna 
så jag klippte av dem helt och gjorde den ärmlös.



NU är jag nöjd!!

Kram o hej 

Liselott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar